Feriereise til København - DEN BLÅ PLANET

FERIETUR TIL KØBENHAVN

Vi fløy over Skagerak og Kattegat på en liten ferietur til København i slutten av juli og la meg si det sånn, vi koste oss veldig!
Når vi kom fram så  tok vi t-banen inn fra flyplassen til Kongens Nytorv og vi bodde på et hyggelig hotell bare noen minutters gange fra Nyhavn.
Storbyferie er alltid veldig spennende og det er trivelig å traske rundt i gatene, spise streetfood og teste ut barer og restauranter og parkene for å se hva som er.  Mer innlegg om streetfood og Mathallen kommer sånn etter hvert her :) Dette er jo en matblogg med både natur og litt reisebeskrivelser.  Så derfor :

I dag blir det en liten reiseskildring om Den blå planet og i morgen kommer Amager strandpark

"Rosinen i pølsa" på denne turen var når vi dro ut fra sentrum igjen og tok t-banen til Kastrup stasjon (den blå planet)  Det t-banestasjonen som ligger som den siste før flyplassen på denne linjen. Vi kjøpte hver vår enkeltbillett til banen, ca dkr 36 pr person.
Vi gikk fra Kastrup (den blå planet) og tilbake til den t-banestasjonen som heter Øresund og derfra betalte vi dkr 28 pr person for å ta t-banen tilbake til Kongens Nytorv. Gåturen er ca 3,5 km lang i følge Google maps.
Det var en deilig dag med sol og litt vind. Selv om skyene så litt truende ut så regnet det heldigvis ikke!  Vi gikk altså av på t-banestasjonen som heter Kastrup (Den blå planet) og helt riktig - vårt første stoppested var Den blå planet og en god times tid der før vi gikk videre innover mot sentrum.

Strendene er bare helt nydelige i Danmark! De er jo så annerledes enn det vi er vant til her på østlandet.
Dessverre hadde vi ikke tatt med oss badetøy så for oss ble det ikke noen helt typisk stranddag, men vi spaserte, fotograferte og vi hadde det så hyggelig.
Altså København er bare helt perfekt by å reise til!!!  Du har både storby og samtidig kan du reise ut fra sentrum med t-banen så er det landligere med strand og badeliv. Det kan jo ikke bli bedre?!
Bli med på det første av to bilderike blogginnlegg!  Jeg håper du tar deg tid til å se på alle bildene. Det var jo så fint der...

Uansett første stopp på vår tur denne dagen var

DEN BLÅ PLANET

Et akvarium som både små og store bare må elske! For et herlig sted...  Anbefales virkelig.
Klikk deg inn på nettsiden til Den blå planet (rett over her) og sjekk ut nærmere. Jeg lar våre bilder tale for seg.

Moderne og flott bygning til akvariumet

den blå planet 13

Det var fascinerende å stå her og se på fiskene

den blå planet 04

den blå planet 06

den blå planet 08

Det var innsikt til tunellen også i akvariumet

den blå planet 09

den blå planet 10

den blå planet 12

Litt mindre tropiske akvarium

den blå planet 11

Piratfisker på bildet ovenfor...

den blå planet 03

den blå planet 02

Den blå planet 01

Følg gjerne med i morgen for da kommer alle bildene fra Amager strandpark også...